Toyota Avrupa’da Yakıt Hücreli Kamyonlarla Sıfır Emisyon Lojistiğini Başlatıyor

Toyota, mobilitede nihai çözüm olarak görülen hidrojen teknolojisini farklı alanlara entegre ederek kullanımını yaygınlaştırmaya devam ediyor. Karbon nötr hedefiyle mobilitede öncü rol oynayan Toyota, Avrupa’da VDL Groep ile iş birliği yaparak Toyota’nın hidrojen yakıt hücreli araç teknolojisini ağır ticari araçlara adapte etti.

İlk tanıtım aracının ardından Toyota, Belçika (Diest), Fransa (Lille), Almanya (Köln) ve Hollanda’daki (Rotterdam ve Weesp) lojistik rotalarına dört yakıt hücreli araç daha ekledi.

Toyota, sıfır egzoz emisyonlu ağır hizmet kamyonlarını lojistik operasyonlarına dahil etmek üzere lojistik sağlayıcıları Vos Transport Group, CEVA Logistics, Groupe CAT ve Yusen Logistics ile de güçlerini birleştirdi. Toyota, bu lojistik sağlayıcılarla birlikte, her gün 500 binden fazla parça ve aksesuarın işlendiği Toyota Avrupa Parça Merkezi’ne tedarik sağlıyor. Böylece yakıt hücreli ağır ticari araçların performansı günlük operasyonlarda da sürekli olarak değerlendirilecek.

40 tonluk yakıt hücreli kamyon, dizel bir kamyonla benzer performans sunarken, motoru oksijenle birleştirilmiş hidrojenden elde edilen elektrikle çalıştığı için benzer güzergahlarda sıfır egzoz emisyonuna sahip. Araç, tek bir yakıt ikmaliyle gerçek sürüş koşullarında 400 km’yekadar menzil sunuyor. Ayrıca titreşimsiz elektrik motoru sayesindearacın geçtiği yerlerde topluma verilen rahatsızlık azaltılırken, sürüşkonforu da önemli ölçüde artırılıyor. 

Bu girişim, Toyota’nın 2040 yılına kadar lojistik operasyonlarında karbon nötr olma hedefinin bir parçası olarak öne çıkıyor. Aynı zamanda hidrojen ekonomisinin büyümesine de katkıda bulunmayı amaçlıyor. 

Bilgi için: 

Eray Kınay | Message İletişim 

(: +90 216 318 84 71    *: ekinay@messageiletisim.com

Leave a Reply

Your email address will not be published.